همه چیز در مورد پایه دیواری تلویزیون

بعد از خرید تلویزیون، انتخاب یک پایه دیواری مناسب برای آن اهمیت زیادی دارد. در واقع شما باید متناسب با دکوراسیون منزل، ابعاد و محل قرار‌گیری تلویزیون خود، پایه دیواری متناسب با آن را انتخاب و تهیه کنید. در نتیجه بهتر است با انواع پایه دیواری تلویزیون آشنا شوید و همچنین درباره یکسری نکات خرید و نحوه نصب پایه‌های دیواری هم اطلاعات کافی داشته باشید.

در این مطلب به طور کامل درباره تمام این موارد صحبت خواهیم کرد.

 

انواع پایه دیواری تلویزیون

ابتدا بهتر است نحوه عملکرد و ویژگی‌های انواع پایه دیوار تلویزیون را به شما توضیح دهیم.

پایه دیواری ثابت (قاب عکسی) بدون حرکت

این نوع پایه تلویزیونی، فقط قابلیت نگه‌داشتن تلویزیون روی دیوار را دارد و امکان چرخش یا حرکت دادن تلویزیون در این پایه وجود ندارد. این پایه‌ها برای اتاق نشیمن مناسب هستند؛ چرا که همیشه تلویزیون در یک زاویه‌ی ثابت قرار دارد و اعضای خانواده دور آن جمع می‌شوند. نصب این نوع پایه تلویزیون آسان است و قیمت مناسبی هم دارد. اما مشکل اصلی‌اش این است که تلویزیون باید نزدیک به دیوار نصب شود و دسترسی به پورت‌های پشت تلویزیون ممکن است برایتان محدود شود.

 

پایه دیواری متحرک ( زاویه خوری ۱۵ درجه بالا و پایین )

این نوع پایه تلویزیون قابلیت خم شدن به بالا و پایین را دارند و برای افرادی مناسب است که می‌خواهند بر اساس شرایط و سطح نیازشان، تلویزیون را به سمت بالا و پایین بچرخوانند. این نوع پایه دیواری هم نصب آسانی دارد اما قیمت آن از مدل‌های ثابت و معمولی نسبتاً بیشتر است.

 

پایه دیواری بازویی(تک بازو و دو بازو، حرکت به سمت جلو چپ و راست و زاویه ۱۵ درجه بالا و پایین )

این نوع پایه‌ها قابلیت حرکت در تمامی جهات را دارند و می‌توانید به واسطه آن‌ها تلویزیون را به سمت بالا، پایین، چپ یا راست بچرخانید. این پایه‌ها گران‌تر از سایر مدل‌ها هستند و نصب‌شان هم پیچیده‌تر است.

 

نکات خرید انواع پایه دیواری تلویزیون

هنگام انتخاب و خرید پایه دیواری تلویزیون، حتماً به نکات و معیار‌های زیر توجه داشته باشید:

 

نوع پایه دیواری تلویزیون

اولین موضوعی که در خرید پایه دیواری تلویزیون با آن روبرو می‌شوید، نوع پایه است. پایه دیواری ثابت برای افرادی که به دنبال یک پایه بدون حرکت و ثابت هستند مناسب است. این نوع پایه تلویزیون شما را به صورت موازی با دیوار نصب می‌کند به طوری که هیچ گونه حرکتی نداشته باشد.

تناسب پایه با ابعاد تلویزیون:

حتماً تناسب اندازه پایه با ابعاد تلویزیون را در نظر بگیرید. اگر پایه بسیار بزرگ یا بسیار کوچک باشد، ممکن است تلویزیون به درستی روی آن قرار نگیرد یا پایه ظاهر زیبایی نداشته باشد.

 

جنس پایه دیواری تلویزیون

انتخاب جنس مناسب پایه نیز اهمیت دارد. معمولاً پایه‌های دیواری از فلز، آهن و استیل ساخته می‌شوند. انتخاب جنس پایه بیشتر به وزن تلویزیون و اندازه آن وابسته است. در مجموع بهتر است پایه‌ای با جنس مقاوم و مطمئن را انتخاب کنید.

 

حداکثر تحمل وزن پایه دیواری

توجه به حداکثر وزنی که پایه توانایی تحمل آن را دارد، نکته مهم دیگر است. در واقع پایه دیواری باید با وزن کل تلویزیون شما تناسب داشته باشد. انتخاب یک پایه با تحمل وزن کمتر از تلویزیون شما، ممکن است به مشکلاتی را برایتان به وجود آورد و باعث افتادن تلویزیون و در نتیجه بروز آسیب مالی بشود.

 

نکات نصب پایه دیواری تلویزیون

برای نصب پایه دیواری تلویزیون به صورت اصولی، حتماً به نکات زیر توجه داشته باشید:

 

انتخاب پایه دیواری مناسب

همانطور که گفتیم اگر می‌خواهید تلویزیون شما به فاصله کمی از دیوار نصب شود، پایه دیواری نوع ثابت مناسب‌تان خواهد بود. پایه دیواری منعطف همچنین دارای امکاناتی است که از جمله آن‌ها می‌توان به تنظیم فاصله دیوار تا تلویزیون و چرخش آن به چپ و راست اشاره کرد.

 

مشخص کردن موقعیت تلویزیون روی دیوار

بعد از انتخاب پایه دیواری مناسب، محل نصب تلویزیون باید متناسب با سطح چشم و دید شما انتخاب شود. اگر تلویزیون را بالاتر از این سطح نصب کنید، ممکن است در طولانی‌مدت به دلیل نگه‌داشتن سر به بالا دچار گردن درد شوید.

همچنین، اگر تلویزیون را در ارتفاع بالا نصب کنید و در حالت دراز کشیده به تماشای آن بنشینید، ممکن است باز هم به گردن درد مبتلا شوید.

 

اتصال پایه دیواری تلویزیون

موقع نصب ابتدا باید پایه دیواری را به پشت تلویزیون متصل کنید و شاخک‌های آن را با پیچ‌های مخصوص به پشت تلویزیون بچسبانید. سپس صفحه اصلی پایه دیواری را در محل مورد نظر روی دیوار قرار دهید و با استفاده از متر و تراز اطمینان حاصل کنید که پایه تعادل مناسبی داشته باشد. مکان‌های مناسب برای سوراخ‌کاری دیوار را هم دقیق علامت‌گذاری کنید.

حالا مکان‌های علامت‌گذاری شده را سوراخ کنید و صفحه اصلی پایه دیواری را با پیچ به دیوار بچسبانید. اگر پایه دیواری سنگین باشد، به کمک یک نفر برای نگه‌داشتن آن نیاز دارید. در نهایت تلویزیون را با استفاده از شاخک‌های وصل شده به صفحه اصلی پایه دیواری متصل کنید و پیچ زیر شاخک را برای ثابت شدن تلویزیون سفت کنید.

 

قیمت پایه دیواری تلویزیون چقدر است؟

به طور کلی نمی‌توانیم قیمت دقیق و ثابتی را برای انواع پایه دیواری تلویزیون در نظر بگیریم؛ چرا که عوامل مختلفی بر روی قیمت این محصول تأثیرگذار هستند و یک پایه دیواری بر حسب معیار‌ها و فاکتور‌های مختلفی قیمت‌گذاری می‌شود. به عنوان یکی از معیار‌های اصلی تعیین‌کننده قیمت پایه دیواری باید به مدل محصول اشاره کنیم. معمولاً پایه‌های چرخشی و بازویی قیمت بالاتری نسبت به پایه‌های ثابت دارند. همچنین برند تولید‌کننده پایه دیواری هم بر روی قیمت نهایی محصول تأثیر‌گذار است. در آخر هم باید به جنس پایه دیواری اشاره کنیم که هرچه بهتر باشد، دوام و مقاومت آن بالاتر است و نتیجه قیمت نهایی محصول بیشتر خواهد بود.

برای کسب اطلاع دقیق از قیمت انواع پایه‌های دیواری می‌توانید به فروشگاه اینترنتی جاسک مراجعه کنید.

خرید انواع پایه دیواری تلویزیون با قیمت مناسب

در صورت تمایل می‌توانید برای خرید انواع پایه دیواری تلویزیون اصل با قیمت مناسب به فروشگاه این سایت مراجعه کنید. تمام محصولات همراه با عکس، توضیحات و قیمت روز در فروشگاه درج شده‌اند و می‌توانید بر حسب بودجه و سطح نیاز خود هر یک از آن‌ها را به صورت اینترنتی سفارش دهید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید عمده پایه دیواری تلویزیون هم می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده با مجموعه ما تماس بگیرید تا کارشناسان شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

ارسال نظر