راهنمای خرید انواع اسپیکر

  • تاریخ: یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 - 15:56
  • صفحه: وبلاگ
راهنمای خرید انواع اسپیکر

راهنمای خرید انواع اسپیکر

 

اسپیکر به دستگاهی گفته می‌شود که با تبدیل سیگنال الکتریکی به لرزش فیزیکی، امواج صوتی قوی را ایجاد می‌کند تا ما بتوانیم با شنیدن این صوت لذت ببریم. اسپیکر در سیستم‌های صوتی نقش مهمی را ایفا می‌کند، به طوری که اگر بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌ها فاقد اسپیکر مناسب باشند، صدای دلخراشی تولید خواهند کرد.

بهتر است قبل از آشنایی با عملکرد اسپیکر ابتدا با چگونگی تولید صدا آشنا شویم. یک شی با ایجاد لرزش در هوا منجر به تولید صدا می‌شود. با لرزش جسم به طور همزمان ذرات هوای اطراف نیز به حرکت درمی‌آیند. هر ذره، ذرات اطراف خود را به حرکت وامی‌دارد و از این طریق صدا در هوا پخش می‌شود. مغز انسان این لرزش را به صوت تعبیر می‌کند و ما قادر به شنیدن آن هستیم.

میکروفن هم کارایی شبیه گوش دارد و با داشتن پرده دیافراگم به کمک امواج صوتی به لرزش درمی‌آید. سیگنال حاصل از میکروفن به شکل یک سیگنال الکتریکی بر روی نوار و یا هر چیز دیگری ضبط می‌شود. دستگاه پخش صوت موظف است با تبدیل اطلاعات ضبط شده به جریان الکتریکی، صوت را به اسپیکر برساند. اسپیکر برای ایجاد امواج صوتی قدرتمند، سیگنال الکتریکی را به لرزش فیزیکی تغییر می‌دهد تا ما این امواج صوتی را بشنویم.

اسپیکر مرغوب و باکیفیت

 

اسپیکر مرغوب و باکیفیت با تشکیل نوسان‌های دقیق و منظم، صدای طبیعی را ایجاد می‌کند. در صورتی که این سیستم از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، دامنه نوسان امواج صوتی و همچنین فرکانس آن‌ها متفاوت خواهد بود. تنظیم نبودن فرکانس امواج و یا بلند بودن آن باعث می‌شود صدای زیر و بمی را بشنویم که این اصلا احساس خوشایندی نیست. دامنه نوسان هم تعیین کننده میزان بلندی صدا است.

نقش اسپیکر در زندگی بشر

 

ساخت اسپیکر قدمت زیادی دارد و از دیرباز تا به اکنون با استقبال بی‌نظیر بشر روبرو شده است. مدل‌های قدیمی این محصول به اسم بلندگوی دینامیک شناخته می‌شود. این وسیله سنتی با کمک یک میدان مغناطیسی و با اتصال آهنربا به دیافراگم کار می‌کرد.

امروزه با گسترش علم و فناوری، اسپیکر در انواع مختلفی تولید می‌شود و با برندها و قابلیت‌های عملکرد گوناگون به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. اگرچه هدف از طراحی و تولید تمامی اسپیکرها، ایجاد صوت دلنشین برای انسان است، ولی کارایی متفاوت هر یک از دستگاه‌ها را نمی‌توان انکار کرد.

در حال حاضر اسپیکر نقش مهمی در زندگی همه افراد دارد. شنیدن یک موسیقی ملایم بعد از خستگی کار و فعالیت، احساس خوش زندگی را برای انسان به ارمغان می‌آورد. برگزاری مراسمات مذهبی و شادمانی بدون اسپیکر و تولید صدای دلنشین برای ما لذتی نخواهد داشت.

در خرید اسپیکر قیمت مهم است یا کیفیت؟

 

قبل از خرید هر محصولی توجه به نکاتی ضروری است تا بتوانیم یک کالای مرغوب با قیمت مناسب تهیه کنیم. آشنایی با ویژگی‌ها و مشخصات یک اسپیکر بسیار حائز اهمیت است، در غیر این صورت شاهد خرید محصول باکیفیت نخواهیم بود. اسپیکر نیز مانند سایر محصولات موجود در بازار، قیمت‌های متفاوتی را به خود اختصاص داده است. اینکه حتما محصولی با قیمت بالا خریداری کنیم، رضایت‌خاطر ما را جلب خواهد کرد یا خیر؟ از آن دسته سؤالاتی است که به طور مداوم ذهن را به خود مشغول می‌کند.

برای کاهش نگرانی و از بین بردن تردید در انتخاب محصول باکیفیت و در عین حال مقرون به صرفه، افزایش آگاهی درباره انواع اسپیکر، برندها و فروشگاه‌های معتبر و کارایی هر یک، کمک زیادی به افراد می‌کند. در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا با بررسی اسپیکرها، محصولی مطمئن، بروز و با قیمت مناسب تهیه کنیم. 

آشنایی با انواع اسپیکر

 

اسپیکر خانگی

اسپیکر خانگی یکی از اسپیکرهای پرکاربرد است که در فضای منزل از آن استفاده می‌شود. تولیدکنندگان این محصول را در ابعاد بلند و کوچکی تولید می‌کنند، در نتیجه اگر خانه بزرگی دارید اسپیکر بزرگ برازنده این فضا است، برای خانه کوچک نیز سیستم صوتی متناسب با این محل باید تهیه شود.

اسپیکر سینما خانگی

 

اسپیکر از نوع سینما خانگی با اشغال فضای کمتر خانه و همچنین زیبا جلوه دادن نمای آن جزو سیستم‌های پیشرفته لوازم خانگی است.

اسپیکر ایستاده

اسپیکر ایستاده همانگونه که از نام آن پیداست به شکل ایستاده در کنار کامپیوتر و یا فضای دیگری از منزل قرار می‌گیرد. در بین برندهای معروف این محصول، اسپیکر ایستاده تسکو از محبوبیت بالایی برخوردار است.

اسپیکر بلوتوثی

اسپیکر بلوتوثی با بهره‌گیری از فناوری روز دنیا به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت حمل دارد. با استفاده از آن می‌توان در محیط باز قدم زد و از شنیدن موسیقی آرام به هنگام ورزش لذت برد. اسپیکر بلوتوثی شیائومی ساخت کشور چین است که اسپیکرهای باکیفیتی را روانه بازار می‌کند، البته امروزه مدل‌های گوناگونی از آن را در بازار مشاهده می‌کنیم.

اسپیکر بلوتوثی تسکو

 

اسپیکر بلوتوثی تسکو با طراحی زیبا و منحصربه‌فردی که دارد، طیف وسیعی از صدا را در فضا پخش می‌کند؛ بنابراین می‌توان آن را در ردیف اسپیکرهای مطلوب جای داد.

اسپیکر بلوتوثی جی‌بی‌ال

 

اسپیکر بلوتوثی جی‌بی‌ال این قابلیت را دارد تا آن را به گوشی همراه وصل کرد و از شنیدن صدای آن لذت برد.

اسپیکر بلوتوثی سونی

 

این محصول با طراحی ضدآب و ماندگاری بالا جزو یکی از اسپیکرهای محبوب محسوب می‌شود که مدل‌های متفاوتی در بازار دارد.  

خرید اسپیکر از فروشگاه اینترنتی جاسک

 

پس از آشنایی با اسپیکر و برخی انواع آن، با دید وسیعی می‌توانید محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید. کارشناسان مجرب فروشگاه جاسک همه روزه به غیر از روزهای جمعه پاسخگوی شما عزیزان در زمینه مشخصات یک اسپیکر باکیفیت هستند. فعالیت فروشگاه آنلاین بوده و خدمات قابل توجهی را به مشتریان ارائه می‌دهد. در فروشگاه اینترنتی جاسک، مدل‌های مختلف اسپیکر موجود است که تصاویر هر یک از آن‌ها به همراه قیمت مناسب در سایت نمایان است. گروه ما در تلاش است تا شما همیشه خرید آسان و نتیجه‌بخشی داشته باشید.

ارسال نظر