موارد استفاده از پایه دیواری تلویزیون

قطعا نسل نخست تلویزیون‌های رنگی را به خاطر دارید. بندرت در میان فضای دراز پذیرنده دستگاه واقع و عمدتاً در بالای صندوق‌ها و میز‌های پهن استوار می‌شدند. تلویزیون‌های پیشرفته روز به روز قدری باریک‌تر و به مرور زمان بزرگ‌تر می‌شوند و محل قرار دادن آن‌ها نیز به شدت وابسته به سبک و دکوراسیون درونی منزل و محیط کار است. همانگونه که تلویزیون‌ها با در نظر گرفتن حیات امروز ما فاقد ابعاد بزرگ شدند اما به ساختاری پیشرفته تبدیل شدند، استفاده از پایه‌های دیواری آن‌ها هم به طرز چشم‌گیری محبوب‌تر و جذاب تر شده است.

موارد استفاده از پایه دیواری تلویزیون

یک وسیله یا ابزار کارآمد و منحصر به فرد در منازل و فضاهای تجاری ، پایه دیواری تلویزیون است. علاوه بر زیبایی و دکوراسیون داخلی ، این پایه ها قابلیت های بیشتری را برای استفاده ارائه می دهند. یکی از مهمترین کاربردهای این پایه های دیواری ، افزایش فضای اتاق است. با نصب تلویزیون روی دیوار ، می توانید فضای زمین را افزایش دهید و از تمام ابعاد و فضای اتاق به بهترین شکل استفاده کنید. این ویژگی برای فضاهای کوچک و محدود از مزیت ویژه ای برخوردار است.علاوه بر این ، استفاده از پایه دیواری تلویزیون به شما امکان می دهد تلویزیون را در ارتفاع های مختلف تماشا کنید. قرار دادن تلویزیون در موقعیت مناسب به شما لذت تماشای برنامه ها را دو چندان می کند ، زیرا شما از کیفیت بهتر صدا و تصویر بهره می برید.

مزایای استفاده از پایه دیواری تلویزیون چیست

اگر با تردید بین ست کردن یک میز تلویزیون تازه یا نصب روی دیوار مواجه هستید،

بهتر است با مزایای استفاده از پایه دیواری تلویزیون آشنا شوید:

  • در فضا صرفه‌جویی کنید

در بخش قبل هم اشاره کردیم که برزنت دیواری تا چه حد کمک می‌کند تا فضای بیشتری در دسترس شما قرار بگیرد. وقتی تلویزیون را روی دیوار نصب کنید، دیگر نیازی به یک میز بزرگ چوبی، فلزی یا شیشه‌ای به عنوان برزنت تلویزیون روی زمین نخواهید داشت. بنابراین بخش قابل توجهی از فضای کف را آزاد می‌کنید و به راحتی می‌توانید محیط را مورد چیدمان دلخواه قرار دهید.

  • تلویزیون خود را از ضربات ناگهانی در امان نگه دارید

بی‌شک غیرممکن نیست که یکی از بچه های بازی‌گوش خردسال شما با یک پرش غافلگیرکننده باعث افتادن تلویزیون شود یا کودک پرانرژیتان با هرچیزی که دستش بیافتد به قدرتی محکم بر روی صفحه تلویزیون ضربه بزند. اما با استفاده از قابلیت پایه دیواری تلویزیون، می‌توانید از وقوع حوادث تصادفی جلوگیری کنید و از بروز اتفاقات ناگهانی پیشگیری کنید.

  • خانه‌ای مدرن و دکوراسیونی شکیل داشته باشید

اگر شما نیز به به‌هم ریختگی کابل‌ها و سه راهی اطراف میز تلویزیون حساس هستید، اگر دلتان به جلوه‌ای مینیمالیستی در خانه خود بخواهید و دکوراسیونی شیک داشته باشید، استفاده از پایه دیواری تلویزیون بهترین انتخاب برای شماست که می‌توانید بهره ببرید. با نصب تلویزیون بر روی دیوار، تمام کابل‌های شما از داخل حفره دیوار عبور می‌کند و پنهان می‌شوند به نحوی که شما و تماشاچیانتان آن را نمی‌بینند. بنابراین می‌توانید جلوه بصری زیبا و استفاده کامل از تلویزیون خود را داشته باشید بدون اینکه به به‌هم ریختگی‌های روتین روبه‌رو شوید.

شرایط استفاده از پایه دیواری تلویزیون

اگرچه نصب تلویزیون روی دیوار فواید چندانی دارد، همچنین بایستی شرایطی خاص را در نظر بگیریم. ملاک اوّل اینکه لازم است یک دیوار قوی و محکم داشته باشید. نوع دیوار به نوع خانه شما بستگی دارد. پایه باید به صورت صحیح و با استفاده از پیچ‌های مناسب به دیوار متصل شود. بنابراین بر دیواری که استحکام کافی نداشته و یا از آجر نایاب تشکیل شده است، نباید اعتماد کرد. اگر پایه دیواری ناامن را نصب کنید، سقوط تلویزیون تان حتمی است. اگر دیوار شما از آجر است، باید برای عبور کابل‌ها از داخل دیوار راه‌حلی در نظر بگیرید. برای اینکه همه چیز به بهترین نحو ممکن پیش برود، بهتر است از کمک یک نصاب حرفه‌ای استفاده نمایید.

یک نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هرگز در صورتی که در آپارتمان زندگی می‌کنید، از دیوارهای مشترک با همسایگان برای نصب تلویزیون استفاده نکنید. با این کار، هم دیگران را در نگهداشتن حریم خصوصی شما تحت تأثیر قرار نمی‌دهید و هم از صدا و تصویر تلویزیون خود بهره کاملی خواهید برد.

موضوع دیگری که در این بخش باید به آن اشاره نماییم این است که در حال حاضر نصب پایه تلویزیون در قسمت بالای شومینه بسیار متداول شده است. با این حال باید به آن توجه کنیم که فاصله بین صفحه نمایش تلویزیون و شیشه شومینه باید به گونه‌ای انتخاب شود که بر زاویه دید ما تأثیری نگذارد. در مواقعی از این قبیل باید درنظر گرفت که ابتدا گرمای شومینه بر تلویزیون تأثیر نگذاشته باشد، ثانیا نور شومینه و شعله‌ها بر روی صفحه نمایش تلویزیون تأثیر نگذارد و ثالثا تلویزیون در ارتفاعی نصب نشود که تماشای آن مشکل ساز باشد.

مکان مناسب نصب پایه دیواری تلویزیون

انتخاب محل مناسب برای استقرار ستون دیواری تلویزیون، بر کاربرد آن تأثیر زیبا و اصولی دارد. برای این امر، تنها کافیست ارتفاع و فاصله مناسب محل نصب، به دقت بررسی شود. همچنین، با توجه به حساسیت قطعات الکترونیکی تلویزیون، انتخاب محل با دیواری صاف و محکم، بهترین انتخاب است.

بهتر است اطمینان حاصل کنید که دیوار قادر است وزن تلویزیون را تحمل کند و اگر لازم است، ترفندهای تقویت دیوار باید توسط نصابان حرفه‌ای مورد استفاده قرار بگیرد. زاویه دید تلویزیون نیز اهمیت دارد. برخی از افراد پیشنهاد می کنند که میانگین زاویه دید تماشاچی با صفحه تلویزیون یک حدود ۲۴ درجه باشد. البته باید توجه داشت که این شرایط به طور یکسان در همه فضاها قابل اعمال نیست و ممکن است در فروشگاه ها، مطب ها، دفاتر کار، هتل ها و ... ارتفاع مناسب یا توجه به ویژگی های محیط در نظر گرفته شود.

اهمیت دارد که به فاصله حداقلی بین تلویزیون و زمین توجه کنیم. بر طبق راهنمایی‌های عمومی، معمولاً باید حداقل ۵۰ سانتی‌متر فاصله بین تلویزیون و زمین را در نظر بگیریم تا بتوانیم راحتاً در اطراف آن قرار بگیریم. با رعایت این نکات، می‌توانیم پایه دیواری تلویزیون را در جایی مناسب نصب کنیم تا بتوانیم راحتاً در کنار آن بنشینیم و از تماشای تلویزیون لذت ببریم.

سخن پایانی

استفاده از پایه تلویزیونی به دیوار این فرصت را به شما می دهد که با کسری از قیمت، زیبایی شناسی خانه خود را مدرن و ساده کنید. با این وجود، انتخاب یک دیوار مناسب برای تثبیت و قرار دادن مناسب تلویزیون خود در ارتفاع بهینه به منظور مجلل شدن در تمام مزایای آن بسیار مهم است.

ارسال نظر